PATATES CANDIR CANN…:)

IMG_0847.jpg

Selamunaleyküm…
Bugün yeni bir yazıyla devam ediyorum.Blog işine baya sardırdım😂Tabii ikinci günüm daha…
Bugün ne hakkında yazacağıma bir türlü karar veremedim aslında.Yemek,gezi,sanat…
Ama sonunda çok pratik bir tarif yazmaya karar verdim.Bu tarz pratik şeyler çok hoşuma gidiyor.Yapması kolay ve zevkli yemesi daha da güzel.Bildiğiniz üzere Ramazan ayındayız sahurda tok tutan şeyler yapmaya çalışıyoruz elimizden geldiğince.Buda sahurluk bir tarif olabilir sizin için.
Patates benim herşeyimm…
Gerçekten bütün gün patates yiyebilirim.Her halini püresini,haşlamasını,kumpirini herşeyinii😅
Patates fakirin tabağından eksik olmayan zenginin vazgeçemediği benim fikrimce cevher hükmünde olan bir bitki.Her tür insanı sofraya toplayan sıcacık bir yiyecek.Açlığın devası mide hastalıklarının kurtarıcısıdır patates…
Diyiceksiniz amma büyüttün bu patates işini… Ama öyle 🙂
Buda resimden gördüğünüz üzere kumpir tarifi.Öğlen yemeklerine,kahvaltılara çok yakışan bir tarif.İstediğiniz eklemeleri çıkarmaları yapabilirsiniz.Bende istediğim malzemeleri koydum.Kardeşlerim bu tarife bayıldı.Küçük kardeşimden (5 yaşında)” Abla aynı pizzaya benziyor” yorumu bile aldım.O zaman hemen tarifi paylaşıyım.

IMG_0846.jpg

FIRIN KUMPİR:
🍴4 kişilik
📌30 dakikada hazırlanır
📌30 dakikada pişer
📌Kolay

MALZEMELER:
1 adet yemeklik doğranmış soğan
1 diş rendelenmiş sarımsak
2 çorba kaşiğı zeytinyağ
2 adet haşlanmış patates
1 su bardağı kaşar peynir rendesi
1/2 su bardağı haşlanmış bezelye
1/2 su bardağı konserve mısır
1/4 su bardağı krema
Tuz
Karabiber
(İsteğe göre sosis,sucuk vb. şeyler konulabilir)
ÜZERİ İÇİN:
1/2 su bardağı kaşar peynir rendesi
HAZIRLANIŞI:
Soğan,sarımsak ve zeytinyağını tavada solup dirilikleri gidene kadar soyeleyin.Kalan malzemeleri de ilave edip karıştırın.Orta boy bir fırın kabına yayarak yerleştirin.Üzerine kaşar peyniri serpin.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.
🍴 AFİYET OLSUN🍴

 

Bir Cevap Yazın

