BROWNİ AŞKI…

IMG_7572.JPG

Yine başka bir tarifle burdayım.Herhalde Ramazan olduğu için internette gözüm hep tatlılarda.Canım çeksede bakıyorum.Yine gezinirken harika pratik bir tarif buldum.Bu arada şimdi paylaşacağım ve daha birçok tarif için Instagram’dan @lezzetiguzin ‘ i takip edebilirsiniz.Çikolata benim en sevdiğim şey.
Kim sevmez ki…
Latince adı “tanrıların besini” anlamında Theobromocacao olan kakao M.Ö çok önemli bir besin olarak görülürmüş.İlk olarak dövülerek içecek halinde tüketiliyormuş daha sonradan katılaştırılarak kullanılmış.
Ama malesef bize geri dönüşü KALORİ!!! Yapıcak birşey yok 😦
Ancak bir yerde okumuştum sütlü kahvenin yanında bitter çikolata tüketmek çok faydalıymış.Zaten bildiğiniz üzere bitter çikolatanın ölçülü miktarda tüketilmesi çok sağlıklı.Ama sütlü kahvenin yanında tüketilmesinin ömrü bile uzattığı söyleniyor.Bitter çikolatayı sevmeyenler napıcak peki:(
Çikolata’nın tarihi ile ilgili başka bir yazı yazmak istiyorum zaten bu yüzden şimdi Browni tarifime geçelim.Browni bence en güzel çikolatalı kek.Normal çikolatalı kekler bence kuru oluyor.Ama browni gerçekten harika hafif ıslak ağızda dağılıyor ve damakta harika bir tat bırakıyor.Aslında browniye vişne çok yakışıyor fakat ben bu sefer vişneli yapmadım isteyenler ekleyebilir.Vişne damağınızda daha mayhoş bir tat bırakıyor.O zaman tarife geçelim.

BROWNİ:

Malzemeler:
✔️250 gr. sütlü çikolata
✔️100 gr. tereyağ
✔️Yarım çay bardağı süt kreması
✔️4 yumurta
✔️3 çorba kaşığı kakao
✔️1 su bardağı toz şeker
✔️1 paket vanilya
✔️1 fiske tuz(çikolatayı ön plana çıkarmak için)
✔️2 su bardağı un(yumurtaların boyutuna göre miktar azaltılabilir)

HAZIRLANIŞI:

Fırını 170 dereceye ayarlayın, 20 cm. çapında (borcamda pişirilmesi tavsiye edilir) kalıbı yağlı kağıtla kaplayın.Çikolatayı, tereyağı ve krema ile birlikte belmari usulü eritin veya tencereye tereyağ ve kremayı alın kısık ateşte erimeye başlayınca ocaktan alın doğranmış çikolataları ilave edin ve pürüzsüz hale gelene kadar karıştırın.Soğumasını bekleyin toz şekeri ilave edin çırpın.Oda sıcaklığında bekletilen yumurtaları ekleyerek çırpmayı devam edin,kakao ve vanilyayı ekleyin çırpmaya devam edin.Son olarak unu ve tuzu ilave edin çok kısa tekrar çırpın,yağlı kağıt serili kalıba dökün ve fırına verin.Ortalama 20-25 dk pişiyor.Kürdanla kontrol edip pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.Ben bademle süsledim…:)

AFİYET OLSUN

4 thoughts on “BROWNİ AŞKI…

Bir Cevap Yazın

